Tuesday, January 30, 2007

cadangan kepada bloggers

Dengan ini, saya mengumumkan cadangan untuk menubuhkan Mahathir Mohamad Strategy and Leadership Institute (Institut Strategi dan Kepemimpinan Mahathir Mohamad).

Note : Kepemimpinan, and NOT kepimpinan.

Apakah cadangan kalian?

6 comments:

John Lee said...

Uh...mengapa? Mengapa institut ini mengambil nama TDM? TDM hanya telah menyusahkan rakyat Malaysia dan memusnahkan institusi-institusi kita. Semua "pencapaian" TDM sebenarnya akan berlaku, tidak kira sesiapa Perdana Menteri, selama PM tersebut tidak menyentuh apa-apa. Dasar-dasar yang menentukan perkembangan ekonomi kita pada tahun 90-an telah dibentuk pada masa Tun Abdul Razak, dan negara kita juga menaik dengan globalisasi. TDM tidak membuat apa-apa yang unik. Beliau cuma telah menghapuskan institusi-institusi negara kita dan mengukukuhkan budaya korupsi dan nepotisme dalam kerajaan kita.

Saya tidak boleh nampak sebarang sebab yang logik untuk memberi sebuah Institut Kepemimpinan nama TDM. TDM tidak layak diberi kehormatan untuk "pencapaian" dia.

Anonymous said...

cadangan yang baik.... informasi semasa tidak perlu disembunyi, kerana jika disembunyi kerana semata-mata untuk menjaga kepentingan pihak tertentu, rakyat Malaysia sudah tentu `cacat' maklumat. Penulis berinformasi akan cacat mata penanya. Akhirnya kita menjadi orang yang cacat segala-galanya, sedangkan mata kita celik, telinga mendengar, tangan menyentuh sana dan sini...

Anonymous said...

The present state of disarray in Malaysia was brought by the Mamak King who against his better judgements, decided to appoint the Sleepy Guy as his successor. And you want to bring back that useless Mamak!

Anonymous said...

NAMA SAHAJA EX-UMNO, KARUT! MEMANG DASAR DAN SIKAP ORANG MELAYU, BILA ADA KUASA TIDAK LAKSANA SEPERTIMANA YANG SEPATUTNYA DIBUAT. LEPAS HILANG KUASA, MACAM MACAM NAK TUBUH. MEMANG SEMUA PEMIMPIN MELAYU TELAH MENJADI BARUA DAN 'DISPLAY PERSON' BAGI PIHAK TERTENTU DENGAN KATA LAIN BONEKA BANGSA CINA DAN BARAT. KEDUA BANGSA INI SETIAP PANDANGAN DAN ORIENTASI AKAN MEMENANGKAN MEREKA. INGAT MELAYU ADALAH BARUA DAN BUDAK BANGSAT SURUHAN ORANG LAIN DAN BUKANNYA UNTUK MEMAJUKAN BANGSA SENDIRI. ITU SEBABLAH NEGARA MELAYU DIJADIKAN SAIZ SEDEMIKIAN RUPA BERBANDING NEGARA CHINA ATAU INDA.

Anonymous said...

saya amat bersetuju cadangan ini.

Adrian Choo said...

what is this institute about? lol. anyway, i am a regular visitor to your blog. keep up the good work my friend.