Thursday, January 18, 2007

Anwar memberikan respon...yang agak pendek sahaja mengenai RPK

Propaganda Raja Petra: Tumpu Gerak Kerja, Fokus Pada Rasuah & Kezaliman

January 18th, 2007 | Category: Soal Jawab, Isu Semasa, Propaganda, Politik

Soalan Pertama:

zahir menanyakan:

Saudara Anwar,

Kita sedang bergerak kearah memperkenalkan dan memperkasakan Agenda Malaysia Baru. Saya kira pada masa sekarang ini, majoriti penyokong PKR telah faham matlamat perjuangan Saudara ini. Tetapi apa yang saya curiga kenapa masih ada pihak yang sentiasa cuba untuk mengelirukan penyokong PKR. Pada pendapat Saudara, kenapakah dan apakah agenda Raja Petra Kamaruddin bila beliau berulang kali manyatakan bahawa Saudara sedang cuba menyertai UMNO? Dalam temuduga dengan Dr M baru-baru ini, beliau memnuduh Saudara cuba bertemu Dr M dengan hasrat mendapatkan kembali jawatan Timbalan Persiden UMNO. Bukankan Raja Petra yang bertungkus lumus bekerja dalam “Free Anwar Campaign”? Apakah sebenarnya matlamat beliau?

Zahir,
Saya tidak cenderung membuat telahan. Tumpuan kita ke arah perjuangan menegak keadilan!

Soalan Kedua:

inter menanyakan:

Yang dihurmati Datuk Seri

Dalam tulisan terbarunya bertajuk Gerakan Anti-Najib:
penulis Raja Petra Kamarudin menudoh Datuk Seri terlibat dengan gerakan itu.

Walaupun saya dibritahukan Raja Petra itu penulis liar yang tidak mempunyai kesetiaan kepada sesiapapun, termasuk Datuk Seri yang pernah disokongnya melalui Free Anwar Campaign, tetapi tudohan penulis itu boleh merusakkan nama baik Datuk Seri kerana dihubongkan dengan Khairy Jamaludin, menantu Pak Lah.

Inilah dia tudohan Raja Petra itu:

According to one Chief Minister in his SMS to me a few days ago, Anwar Ibrahim has aligned himself to the Prime Minister's son-in-law, Khairy Jamaluddin, and is part of the team that will make its move on Najib. I replied, 'Not possible.' and he responded, 'You of all people should know Anwar better and if you say no, then it must be false.'

A day later, Anwar called for a press conference at his home in Bukit Damansara and urged the government to widen its investigation on the murder of the Mongolian model. Anwar also urged Najib to clear his name as the talk on the ground is that Najib is in someway involved in the murder. Wow! That took even me by surprise and considering that I am a most controversial personality it is very difficult to surprise me. Was this a mere coincidence?

Inter,
Pertama, sumber maklumat kononnya adalah sang ketua menteri.
Kedua saya menggesa sdr untuk tumpu kpd isu pokok dan agenda perubahan.Kita menentang kezaliman dan rasuah Dr M, PM Abdullah dan TPM Najib

source : http://www.anwaribrahimblog.com

1 comment:

Anonymous said...

memangla komen pendek sebab malu pada diri sendiri...lupa pada orang yang telah bertungkus lumus menolong tanpa bantuan sesen pun, walau pun orang tau funding dari overseas banyak masuk.